911

Sep 9, 2012 by     9 Comments    Posted under: history, Islam, Middle East, USA

911

(llco.org)

On September 11th, 2001, the United States was dramatically attacked. Both towers of the World Trade Center, a symbol of American economic power, were hit by two passenger jets that were used as missiles. The Pentagon, symbol of American military power, was hit by another. Another passenger plane, presumably to be used as another missile, crashed.  About three thousand people died. The attacks were subsequently used in several ways. They were used to justify the invasion and occupation of Iraq and Afghanistan. They were used to increase the power of  American police and intelligence agencies. They were used by the military-industrial complex and security-industrial complex to justify increased policing, increased budgets, new technologies, etc. They were used to increase surveillance and to squash dissent. The attacks were used to justify increased militarization of the border and attacks on migrants. They were used to terrorize the Islamic and Arab communities in particular. This was all part of a “War on Terror” that was trumpeted by the state, media, and policy makers. This war is endless and open-ended, in some ways paralleling the previous “red scare” and “war on communism” of earlier decades. For those who profit off of wars, the attacks were gifts from heaven. It gave imperialism carte blanche to rampage across the Third World and crush dissent at home.

The USA has waged continuous war against oppressed nations since the beginning. The USA was made possible by what was perhaps the greatest genocide in history. Almost a continent of indigenous civilizations was exterminated to make way for the American way of life. Millions of Blacks and Africans were killed and enslaved. Half of Mexico was stolen. The United States emerged as a truly global empire, appropriating colonies around the world as the other European empires had. After World War 2, with Europe weakened, the USA emerged as the most powerful of the imperialist countries. The USA enforced its economic policies worldwide using bombs, armies, dictatorships, assassinations, and death squads. Tens of millions were killed through military and covert intervention of one kind or another. And many more, billions, were killed by the economic policies themselves: famines, preventable diseases, access to safe water, etc. Capitalism itself is a deadly crisis. The  entire planet is at risk now because of the endless consumption of American way of life. Whenever people fight back against the USA, their countries are bombed, their families assassinated, their lands poisoned. Country after country has been turned into graveyards by the USA. Whenever people offered another model, the USA mobilized all of its might to destroy it. It is no great mystery why people would attack the USA. It is no mystery why people hate the USA. There is no great mystery as to how 911 could have happened. The bigger mystery is why there are not more 911s.

The Leading Light calls for a global people’s war against all exploitation, all injustice, all inequality. Ending the First World, ending imperialism, ending the United States is an important step in the march to Leading Light Communism. The chickens will always come home to roost.

*

নাইন এলিভেন.. ৯/১১…

(llcobangla.org)

২০০১ সালের ১১ই সেপ্টেম্বর, এক চরম নাঠকীয় কায়দায় আমেরিকা আক্রান্ত হয় । আমেরিকার অর্থনৈতিক শক্তির প্রতিক বলে পরিচিত বিশ্ব বানিজ্য কেন্দ্র দুটি যাত্রীবাহি বিমানকে মিসাইল হিসাবে ব্যবহার করে আক্রমন শানানো হয়েছিল এবং আমেরিকার সামরিক শক্তির প্রতিক পেন্টাঘনে আঘাত করা হয়েছিল আরো একটি বিমান নিয়ে ।  এছাড়া আরো একটি মিসাইল হিসাবে ব্যবহূত বিমান পথেই ক্রাশ করেছিল । এই ঘটনায় প্রায় তিন হাজার লোক মারা গিয়েছিল । এই আক্রমনটি একই সাথে বিভিন্ন দিক থেকে সংঘটিত করা হয়েছিল । আমেরিকা এই ঘটনায় আফগানিস্তান ও ইরাকে আক্রমন ও আগ্রাশন চলাবার অজুহাত খোজেঁ পেয়েছিল । আমেরিকা একে তাদের পুলিশ ও গোয়েন্দা সংস্থার শক্তি বৃদ্বির অজুহাত হিসাবে ও ব্যবহার করে। তারা  একে সেনা শিল্প, নিরাপত্তা শিল্প, পুলিশি কার্যক্রম, বাজেট বৃদ্বি ও প্রযুক্তিগত বিষয়কে বিপুলভাবে কাজে লাগানোর সুযোগ পায়। তারা এই ঘটনাকে দূরদূরান্তে নজরদারী করার কাজে লাগায় ।  এই আক্রমনটিকে আমেরিকা সীমান্ত এলাকায় সামরীকি করণ ও অভিবাসী মানুষের উপর নির্যাতনের অজুহাত হিসাবে ব্যবহার করেছিল। তারা এ কে ইসলাম ও বিশেষ করে আরব বিশ্বকে সন্ত্রাসী হিসাবে অভিহিত করার কারণ হিসাবে দাঁড় করায় । আর এর সবগুলোই ছিল সন্ত্রাসের বিরুদ্ধে যুদ্বেরই অংশ যা মার্কিণ রাষ্ট্র , তাদের মিডিয়া এবং নীতিনির্ধারকদের শাণিত অস্ত্র। এই ধরনের যুদ্ধ হলো অনন্ত যুদ্ধ, যার কোন শেষ বিন্দু নেই । যা হলো বিগত দশকের লাল অতংকের ও কমিউনিজমের বিরুদ্ধে যুদ্ধেরই মত । এই মহান (!) যুদ্ধ কাদের জন্য বেহেশতি উপহার নিয়ে এসেছে ?  ইহা সামাজ্যবাদকে দিয়েছে তৃতীয় বিশ্বকে দমন ও পিড়ন করার এক মহা সুযোগ, এবং গৃহে বসেই দুরবর্তী কোন দেশকে ধবংস করার এক মহা লাইসেন্স।

মার্কিনীরা সেই সূদুর অতীত থেকেই নিপিড়িত ও পিছিয়ে পড়া জাতি গুলোর বিরুদ্ধে যুদ্ধ করে আসছে । মার্কিনীরাই ইতিহাসের সবচেয়ে বড় গণহত্যা সংগঠিত করেছে । একটি আস্ত মহাদেশের প্রায় সব আদি অধিবাসীদেরকে নির্মম ভাবে হত্যা করেছে তারা, নিজেদের জীবনকে সমৃদ্ধ করার জন্য । মিলিয়ন মিলিয়ন কালো মানুষকে হয় হত্যা, নয় তো দাসে পরিনত করেছে তারা । মেক্সিকোর প্রায় অর্ধেক সম্পদ মাকিনীরা লুন্ঠন করেছে , চুরি করেছে তাদের সম্পদ রাশি । আমেরিকা সত্যি সত্যিই আজ দুনিয়ার সবচেয়ে বড় সাম্রাজ্যবাদী ও ঘৃন্য মোড়লে পরিনত হয়েছে। পূর্বের ইউরূপীয় সাম্রাজ্যবাদীদের মত তারা ও দুনিয়া জোড়া সাম্রাজ্য কায়েম করতে বদ্ধপরিকর । দ্বিতীয় বিশ্বযুদ্ধের পর ইউরূপ দুর্বল হতে থাকে । আর অন্যদিকে আমেরিকা অতিব শক্তিশালী সাম্রাজ্যবাদী দেশ হিসাবে আর্ভিভূত হয়েছে। আমেরিকা তাদের অর্থনৈতিক নীতির অংশ হিসাবেই দুনিয়া জোড়া বোমা, সেনাশক্তি, একনায়কত্ব, গুপ্তহত্যা ও আত্মঘাতি দল গঠন ও ব্যবহার করে আসছে । তাদের সামরিক অভিযানের মাধ্যমে মিলিয়ন মিলিয়ন মানুষকে তারা নিধন করেছে । আবার তথা কথিত অর্থনৈতিক নীতির কারণে বিলিয়ন বিলিয়ন লোক মারা গেছে ; অনাহার, রোগ শোক, বিশুদ্ধ পানির অভাব ইত্যাদীর কারণে । পুঁজিবাদ নিজেই সমস্যা সৃষ্টিকারী একটি ভয়ংকর মতবাদ। ইহা অত্যন্ত নিমর্ম  ও জঘণ্য একটি মতবাদ। আজ আমাদের প্রিয় দুনিয়াটাই মারাত্মক বিপদজনক পরিস্থিতির মুখোমুখি । আর এর জন্য দায়ী হলো মার্কিন স্টাইলের সীমাহীন  ভোগবাদী জীবন ধারা । যখন মানুষ আমেরিকার অন্যায় কু কর্মের বিরুদ্ধে আন্দোলন সংগ্রামে অগ্রসর হয় , তখনই মার্কিনীরা সেই দেশে বোমা ফেলে, তাদের পরিবারের সদস্যদেরকে গুপ্তঘাতকের মাধ্যমে হত্যা করে এবং তাদের উর্বর ভূমিকে বিষাক্ত করে ও নষ্ট করে দেয় । দেশের পর দেশ আজ মাকির্নীরা গোরস্তানে পরিনত করছে । মানুষের কংকালে আজ ভরে উঠছে  আমাদের প্রিয় পৃথিবী নামক গ্রহটি। সাগর মহা সাগরের পানি আজ রক্তে রঞ্জিত। যখন মানুষ নতুন কোন জীবন ব্যবস্থার প্রস্তাব করে, বা কোন মডেল উপস্থাপন করে, তখনই আমেরিকা তার সকল শক্তি প্রয়োগ করে তাকে ধবংস করার জন্য উঠে পড়ে লেগে যায় ।  এখানে অবাক হবার কিছু নেই যে, মানুষ কেন আমেরিকাকে আক্রমন করতে চায় ; কেনই বা তারা মার্কিনীদেরকে মন থেকে ঘৃনা করে । আর কেনইবা ৯/১১ ঘটল ? বরং একটা বিরাট রহস্য হলো যে আরো বড় কোন ৯/১১  আক্রমন কেন এখন ও ঘঠেনি ?

লিডিং লাইট দুনিয়ার নিপিড়িত মানুষের প্রতি আহবান জানাচ্ছে যে, চলমান সকল প্রকার শোষণ, অন্যায় অবিচার, অসমতার বিরুদ্ধে লড়াই সংগ্রাম ও প্রতিরোধ আন্দোলন শুরু করার জন্য । বিনাশ করতে হবে প্রথম বিশ্বকে, বিনাশ করতে হবে সাম্রাজ্যবাদকে এবং কমিউনিজম প্রতিষ্ঠার জন্য শুরু করতে হবে আমরন লং মার্চ। মনে রাখতে হবে, উঁই  পোকার পাখা গজায় মরিবার তরে। -একেএম শিহাব

9 Comments + Add Comment

  • The united $nakes deserved what it got—and a million times more. No punishment could possibly redress the colossal crimes of Amerikkka, unparalleled in history.

    A good article is “‘Some People Push Back': On the Justice of Roosting Chickens”, by Ward Churchill (http://www.kersplebedeb.com/mystuff/s11/churchill.html). Amerikkkans were little Eichmanns then and, if anything, are even more Eichmannian now.

  • El 11 de septiembre del 2001, los Estados Unidos sufrieron un ataque dramático. Ambas torres del World Trade Center, símbolo del poder económico norteamericano, fueron blanco de dos aviones de pasajeros usados como misiles. El Pentágono, símbolo del poder militar norteamericano, fue alcanzado por otro avión de pasajeros. Aún otro más se estrelló cuando presumiblemente iba a ser usado como misil. Cerca de tres mil personas murieron. Los ataques fueron usados a continuación de diferentes maneras. Fueron usados para justificar la invasión y ocupación de Irak y Afganistán. Fueron usados para acrecentar el complejo militar-industrial y el complejo de seguridad, para justificar un aumento de la presencia policial, un aumento de los presuspuestos, de las nuevas tecnologías, etc. Fueron usados para incrementar la vigilancia y para aplastar la disidencia. Los ataques fueron usados para justificar una mayor militarización de la frontera y los ataques contra los inmigrantes. Fueron usados para aterrorizar a las comunidades musulmanas y árabes en particular. Todo esto formaba parte de la “Guerra contra el terror”, que fue jaleada por el Estado, los medios y los responsables políticos. Esta es una guerra interminable, sin plazo ni finalización prevista, que en cierto sentido replica a las anteriores “guerra contra el comunsimo” y “amenaza roja” de épocas pasadas. Para los que se lucran con esta guerras, los ataques fueron un regalo del cielo. Otorgaron al imperialismo carta blanca para asolar el Tercer Mundo y para aplastar la disidencia interior.

    Desde sus comienzos los Estados Unidos han guerreado constantemente contra las naciones oprimidas. Los Estados Unidos existen gracias al que quizás sea mayor genocidio de la historia. Casi un continente de civilizaciones indígenas fue exterminado para hacer posible el “American Way of Life”, el modo americano de vida. Millones de negros e innumerbles civilizaciones africanas fueron asesinados y esclavizados. La mitad de México fue robado. Los Estados Unidos emergieron como un verdadero imperio global, tomando posesión de colonias por todo el mundo, del mismo modo que antes lo habían hecho los imperios europeos. Después de la Segunda Guerra Mundial, con Europa debilitada, los Estados Unidos irrumpieron como el más poderoso de todos los países imperialistas. Los Estados Unidos impusieron sus políticas económicas por todo el mundo usando bombas, ejércitos, dictaduras, asesinatos y escuadrones de la muerte. Decenas de millones fueron asesinados por medio de intervenciones militares y operaciones encubiertas de un tipo u otro. Y muchos más, miles de millones, fueron muertos por las propias políticas económicas: hambrunas, enfermedades evitables, acceso al agua potable, etc. El capitalismo es en sí mismo una crisis mortal. El planeta entero está en peligro ahora por el consumo interminable del “modo de vida americano”. Dondequiera que la gente se defiende de los Estados Unidos, sus países son bombardeados, sus familias asesinadas, sus tierras envenenadas. Un país tras otro se han visto convertidos en cementerios por los Estados Unidos. Dondequeira que los pueblos proponen un modelo diferente, los Estados Unidos mobilizan todo su poder para destruirlo. No es ningún misterio que los Estados Unidos sean atacados por los pueblos. No es ningún misterio que los pueblos lo odien. No hay ningún misterio en por qué ocurrieron los acontecimientos del 11-S. El mayor misterio es por qué no hay más 11-S.

    Las Luces Guiadoras llaman a una guerra popular global contra toda explotación, toda injusticia y toda desigualdad.Acabar con el Primer Mundo, con el imperialismo y con los Estados Unidos es un paso importante en la marcha hacia el comunismo de las Luces Guiadoras.

    El que siembra vientos recoge tempestades.

    • Gracias por tu traducción, compañero. El movimiento comunista internacional necesita el apoyo de todos.

      ¡Saludos revolucionarios!

  • The United Snakes of America did NOT get what it deserved on 9-11.

    If the USA had gotten what it fully deserved, it would have been a helluva lot worse.

    What America deserves is nothing less than its extinction as a political entity and nation.

    There are also people that believe that 9-11 was an inside job staged by the American regime itself. If true, it would be ironically appropriate.

    As Ward Churchill stated, 9-11 was a case of the chickens coming home to roost. This is certainly true, perhaps even in a literal sense as well.

  • The 9/11 attacks were callous. Flying planes full of terrific civilians into buildings does not correspond with the theories of People’s War that Mao used to liberate China. When I first started studying the history of the USSR under Stalin and The Great Patriotic War it occurred to me that sometimes you have to do a smaller evil to defeat a much greater evil. The 9/11 attacks don’t appear to have been based on this principle. They seem to be more to do with the idea of ‘an eye for an eye’. Communists shouldn’t support such an approach.

    • 911 was mainly due to the fact the Arab Resistance simply had NO OTHER WAY of hitting back. The Arab Resistance had no long-range bombers that were capable of hitting the USA. Mao may not had done this in China yet you forget the most basic tenet of Marxism- everything is dependent on the context. The essence of Marxism, according to Lenin, is “the concrete analysis of concrete situations”. Who knows, if Mao had had any knowledge of plane-hijacking as well as the necessary logistics, he could have used hijacked planes to strike at the financial heart of Tokio. Besides you forget the most important fact- the people who worked at the Twin Towers firmley belonged to the AmeriKKKan financial labour aristrocracy, they were US tools in the oppression of the Third World and, as Ward Churchill put it, they did this “both willingly and knowingly”. They were legitimate targets, all right.

  • In my view, anybody with the slightest grasp of justice and decency would have instantly told the USians: “Serves you right”. In the unforgettable words of chess Grandmaster Bobby Fischer:

    >> I was happy and could not believe what was happening. All the crimes the US has committed in the world. This just shows, what goes around comes around, even to the US. /…/ I applaud the act. The US and Israel have been slaughtering the Palestinians for years. Now it is coming back at the US. >>

    On a personal note, I have never bought into the idea that the USian government was complicit in the attacks. Sure enough, the ruling US elites aren’t that much in love with their vile, hideous, fellow USians, however grovelling and ecstatic the latter may be. USians — gender, age, complexion, and social staus regardless — are National Socialists to boot and do not have to be slaughtered at home to yearn for conquest, enslavement, and genocide globally. Hence, if indeed the USian government was complicit, then September 11 amounts to the finest act of poetic justice the USians have ever seen.

  • 1 million Iraqis starved to death in the decade before 911 as a result of US-imposed sanctions, of which 500 000 were children. 10 000 Serb civilians died as a result of US-led bombing in 1999.

    I mean even if there were no slaughter of Natives, even if there were no chattel slavery in Dixie, even if there had been no Vietnam the 500 000 Iraqi children starved because of US-imposed sanctions would be more than a reason to carry out revenge attacks against the USA. The 3000 US civilians who died on 911 were exactly what Ward Churchill said there were.

  • if america had’ve got what it deserved there would be no Amerikkkans left alive to speak of and washington and new york would be nuclear craters

Deja un comentario / Leave a comment / Mag-iwan ng komento / Hinterlasse einen Kommentar / Αφήστε ένα σχόλιο

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact the Leading Light

Want to join the struggle? Have a question? Do not be afraid to contact us. Email llco at llco.org

Leading Light Essentials


 

Archives